Zie je regelmatig beren op je weg? Werk je in een omgeving waarin presteren, druk en hoge eisen ‘normaal’ zijn? Heb je het gevoel soms op je tenen te moeten lopen? Kun je niet altijd voldoen aan de verwachtingen van jezelf en anderen? Ben je regelmatig moe en uitgeput? Maak je dingen vaak niet af?  Vind je het spannend om te presenteren, in de belangstelling te staan of om verantwoordelijkheid te nemen? Ben je bang om fouten te maken en wil je het altijd ‘goed’ doen? Wil je meer zelfvertrouwen en steviger staan in je werk?

In zes maanden tijd aantoonbaar meer zelfvertrouwen

In dit traject krijg je over een periode van zes maanden meer plezier in je werk, mag je ‘fouten’ maken en ervaar je meer zelfvertrouwen.

Thema’s waaraan je gaat werken:

  • Faalangst, perfectionisme, spanning, gezonde en ongezonde spanning
  • Eigen praktijkvoorbeelden van faalangst
  • Fysieke reacties en gedrag
  • (Beperkende) overtuigingen en de effecten daarvan
  • Herkaderen: patronen doorbreken, horizon verruimen
  • Verwachtingen en teleurstellingen
  • Loslaten-rust-ontspanning
  • Uitdagingen en eerste stappen
  • Zelfvertrouwen!

Het resultaat

Je overtuigingen kunnen je ‘groot’ maken, vol vertrouwen, maar ze kunnen je ook heel klein maken. Het werken met keuzes hierin en het zichtbaar maken van je patronen helpt je om je gevoel en verstand in balans te brengen. Je leert hoe je ‘falen’ kunt inzetten als bron voor zelfvertrouwen en kracht. Je lichaam is je belangrijkste graadmeter: welke fysieke symptomen herken je (hoofdpijn, geen energie, vermoeidheid, rugklachten, stress)? Naast het (h)erkennen, werk je aan meer vitaliteit en energie. Bewegen en buiten zijn helpen je letterlijk om een frisse kijk te krijgen op jezelf en je werk en je leven.

Wil je ook minder druk ervaren, meer ontspannen studeren/werken/leven? Meld je aan voor een gratis oriënterend gesprek.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.