Share →
Where do we Go?

foto: H. Martens

Ik wil meer rust!
Ik hou van tijd,
Tijd geeft me ruimte,
Door tijd krijg ik aandacht en geef ik aandacht,
Door tijd geen gehaast,
Door tijd met aandacht lopen, eten, mijn fiets op slot doen,
Tijd wordt mijn vriend.

Druk op het werk? Zoeken naar evenwicht tussen thuis en het werk?

Weinig energie? Geen fut om leuke dingen te doen?

Ik kan moeilijk nee zeggen, mijn agenda zit echt te voel! Ik vind het heel moeilijk om grenzen aan te geven. Ik kan niet niks doen. Ik lig vaak wakker. Ik heb vaak fysieke klachten: spierpijn, rugklachten, hoofdpijn.

Vaak is tijd geen vriend van je. We willen te veel in te weinig tijd. Je wordt boos op de tijd. De vraag is of je er anders mee om kunt gaan: ja! Steven Cophey gaf ons een belangrijke les in tijd: Kies 80% van je tijd voor die dingen die belangrijk zijn! Kies 20 % voor die dingen die urgent zijn, die moeten. We laten ons dan minder leiden door de waan  van de dag en de dingen die moeten ,maar kiezen meer voor wat we echt belangrijk vinden.

Hoe zou het zijn als jij meer RUST en TIJD had?

Trends en ontwikkelingen geven aan dat steeds meer mensen behoefte hebben aan rust en stilte.  Shofukan is een plek waar je die rust kunt vinden! Samen met mij ga je op zoek naar hoe je meer rust in je leven en werk kunt vinden.

Hoe doe ik dat?

Op welk gebied wil jij meer rust? Waar loop je nu tegen aan ? Waar wil je naar toe?

  •  1-op-1 sessies: indelen van tijd, creëren van ruimte. Ik kijk hoe je nu met tijd omgaat en welke patronen je kunt doorbreken.
  • Zenmeditatie: Zen is een pure manier van mediteren. Het helpt meer in het nu te zijn. Je leert omgaan met de drukte in je hoofd en te erkennen dat dat zo is. Vanuit erkenning leer je nieuwe wegen te bewandelen, krijg je meer energie en focus.
  • Focussen: je  lichaam is de eerste die aangeeft hoe het met je gaat. Je lichaam voelt je grenzen en ook als je er over heen gaat. Je leert gezonde grenzen aangeven en eerder nee zeggen waardoor vermoeidheid en andere spanningsklachten afnemen.
  • Bewegen: door te bewegen (lopen) kom je letterlijk in beweging met je vraag. Je hoofd krijgt meer zuurstof en je blik wordt breder. We gaan naar de Maas of een groene plek.  Ik nodig je uit om stil  te staan, aandacht te geven voor wat er op je pad komt en creatief te denken.
  • Inspiratiebron: je gaat aan de slag met een door jou gekozen inspiratiebron (boek, muziek, kunst, schrijven, beeld maken, moodboard). Als je niet weet wat die bron is, leer je die kennen.
  • Volgende stap: echt stappen zetten vraagt moed en lef en je angsten aankijken.  Het vraagt ook dat je uit je ‘veilige’ schuilplek komt. Van plan en droom naar actie. Je zet de eerste stappen.

Wat kun je ermee?

Als je meer rust hebt:

  • Kun je helder denken, kun je veel betekenen voor jezelf en anderen
  • Is er meer energie, zit je lekkerder in je vel en kun je makkelijker nee zeggen
  • ben je er voor je werk, jezelf en anderen
  • kun je je meer concentreren op wat voor jou belangrijk is

Zin  om meer tijd te hebben en meer rust? Neem contact met me op!